Annons

Annons

Annons

Annons

På stan

Insändare
Insändare om kontorets nedläggning: Tror Handelsbanken att jag är dum?

Handelsbanken har inte kunden utan aktieägarna i centrum. Det anser insändarskribenten Larsolof Egbäck, som ifrågasätter den utskickade kundinformationen efter beslutet att lägga ner kontoret i centrala Eksjö.

Detta är en insändare.Åsikterna är skribentens egna.

Bild: Freddy Berg

Annons

I fredags (förra veckan, reds anm) fick vi som är kunder i Handelsbanken ett brev med en minst sagt märklig information. Innebörden var att kontoret i Eksjö stänger – med det stod det inte en rad om. Min känsla efter att ha tagit del av innehållet: Tror Handelsbanken att jag är dum?

LÄS MER: Beskedet: Handelsbanken i Eksjö flyttar till Nässjö: ”Blir så arg”

Annons

Annons

Så här stod det på ena sidan; ”Följ med oss in i det nya!” På den anda sidan var rubriken ”Nu flyttar Eksjö och Nässjö ihop”. Lite mer finstilt stod det ”Där blir vi fler rådgivare och specialister och blir ännu mer tillgängliga för dig i din vardag”.

Den information vi fick, var inget annat än formuleringar som skulle få oss kunder att tro, att nedläggningen av kontoret i Eksjö var något vi alla hade gått och längtat efter. Handelsbanken skulle bli mer tillgänglig för oss, fast 17 kilometer längre bort! Vd för Handelsbanken uttalade sig inför nedläggningen av ett stort antal kontor, om att banken hade kunden i centrum. Det låter vackert, men sanningen är att den har aktieägarna i centrum!

Till de kommunikatörer som framställt kundinformationen: Behandla inte oss kunder som mindre vetande! Det ni bjöd oss på var enbart floskler!

Larsolof Egbäck

LÄS MER: Bankchefens svar – efter kundilskan i Eksjö: ”Det är verkligen så vi ser det”

Till toppen av sidan