— Vi skulle åka bort och samtidigt var jag lite orolig för att sladdar vi dragit till trädgårdsbelysningen skulle kapas om de utförde arbetet, berättar Conny Eriksson som därför själv valde att gräva de sex meter som krävdes för att få fiber indraget i huset.

— Men nu har de fakturerat mig för ett arbete som de inte utfört. Det är som att de snor pengarna av mig. Jag vet flera som har fått ersättning för att de själva har grävt, men även de som är i samma sits som jag.

Grävde åtta meter

Annons

Stig Gustavsson har å sin sida grävt cirka åtta meter i sin trädgård, men har också fått en faktura där han ska betala för grävarbetet. Stig har dock inte kontaktat bolaget ännu.

— Varför får en del ersättning för det och andra inte? Det är dåligt skött överhuvudtaget, man blir så besviken, säger han till tidningen.

När Conny Eriksson nådde bolagets kundtjänst fick han frågan om han kan bekräfta att han själv utfört grävarbetet, vilket underentreprenören kunde bekräfta till bolaget. Trots detta så får inte Conny någon ersättning för sitt utförda arbete.

— Det är framför allt inte konsekvent, fortsätter Conny Eriksson. Det är så dålig information. De gick ut med ett pris en månad innan de började gräva, vilket inte längre finns på deras hemsida.

— Folk får gärna kontakta mig om man råkat ut för samma sak, så kan vi göra upp en lista med namn och visa på vårt missnöje, konstaterar Conny Eriksson avslutningsvis.