Annons
Vidare till smt.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Johan Hedberg: Hjälp oss att bli bättre – tyck till om vårt innehåll

Bästa läsare. Nu behöver vi din hjälp! Men först ett tack till alla för stort engagemang gällande tidningens innehåll och formgivning. Vi har i höst fått massor av telefonsamtal och sms med synpunkter. Det har varit både positiva och negativa kommentarer. Tack och lov mest positiva!

Det har varit en händelserik höst både för dig som läsare och för oss som jobbar på tidningen. Vi inledde med förstärkt journalistisk bemanning och ökad satsning på det lokala innehållet, vilket har varit mycket uppskattat.

I nästa steg bytte tidningen utseende och fick en modernare utformning. Innehållet breddades och nya avdelningar tillkom. Nu har du förhoppningsvis hunnit vänja dig vid den ”nya” tidningen. Sådant tar alltid lite tid!

Nu åter till de inledande raderna i denna text. Det är dags för en summering. Vad blev bra och vad blev mindre bra? För att få svar på den frågan behöver vi hjälp just från dig. Vi skulle uppskatta om du tar dig tid att svara på ett antal frågor gällande tidningens innehåll.

Vill du läsa mer om politik, näringsliv, hälsa, kultur, sport, brott och straff eller något helt annat? Väcker våra texter tillräckligt stor beröring? Känns innehållet nära, pålitligt, inspirerande och nyhetsledande? En annan viktig fråga för oss att få svar på är huruvida du värdesätter nyheter från dina grannkommuner på Höglandet.

Hur tar du del av våra nyheter i dag? Sker det via papperstidningen, e-tidningen, nyhetssajt eller sociala medier? Eller hur tar du annars del av lokala nyheter? Ja, det är många frågor vi gärna vill ha svar på. Allt med ambitionen att göra din tidning ännu bättre. Undersökningen görs digitalt och det tar bara några minuter att svara på frågorna.

Tack på förhand för din medverkan!

Tyck till: Klicka här för att komma till undersökningen